بافق "علی حسن پور خبرنگاریزدفردا  "همزمان با گرامیداشت هفته كاهش اثرات بلایای طبیعی معاون فرماندار بافق به همراه جمعی از مسئولین و اعضای ستاد حوادث شهرستان بافق با امام جمعه این شهر دیدار كردند. در این دیدار امام جمعه بافق ضمن تبریك میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) ، آغاز هفته حج و هفته كاهش اثرات بلایای طبیعی را تبریك گفت . حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به آیاتی از كلام وحی گفت : تمام بلایی كه در جامعه امروزی اتفاق می افتد به دنبال رفتار و كردار خود مردم می باشد و این در حالی است كه در نیم قرن اخیر این قبیل اتفاقات و بلایای طبیعی به ندرت اتفاق می افتاد . وی با اشاره به بحث فرهنگ سازی و آماده ساختن تمام جوانب پیشگیری را یكی از عوامل موثر در كاهش اثرات بلایای طبیعی دانست
در ادامه این نشست معاون فرماندار بافق ضمن تبریك هفته حج و هفته كاهش اثرات بلایای طبیعی گفت: طبق آمار برگرفته از سازمان ملل در 27 سال گذشته 3میلیون و 600 نفر بر اثر حواث طبیعی جان خود را از داده اند و این در حالی است كه 3 میلیارد نفر آسیب دیده و 240 میلیارد دلار خصارت مالی بر جای گذاشته است .

ندافیان با اشاره به اینكه یك سری از بلایای طبیعی قابل پیش بینی نیستند اظهار داشت : شناسایی مناطق بحرانی و حادثه خیز ، احداث بندهای خاكی و سیل بند می تواند از جمله اقدامات پیشگیرانه باشد .
معاون فرمانداری بافق با اعلام اینكه كشور ما در حال توسعه می باشد می بایست دركنار رشد و توسعه به مسائل زیربنایی و پیش بینی امور حوادثی پرداخت و این در زمره همكاری و تعامل مردم با دستگاههای اجرایی صورت می پذیرد .
ندافیان در ادامه تصریح كرد در سال 88 اعتبارات تخصیص داده شده به بافق از سوی ستاد حوادث استان در بخش خشكسالی 29 میلیون ریال كه از این مبلغ چهارده میلیون و پانصد هزار ریال آن جذب شده و در زمینه مختلف به كار گرفته شده است .

وی برنامه های آتی ستاد حوادث شهرستان را تشریح كرد و گفت: راهكارهای برتر در سیستم هشدار دهنده ، آمادگی نیروهای عمل كننده در حوادث ،‌ایمن سازی نقاط حادثه خیز ،‌تمهیدات علمی و مهندسی ، طراحی پروژه های عظیم مطالعاتی ، آموزشی و تخصصی از جمله این برنامه ها می باشد
مسئول هلال احمر شهرستان نیز در این دیدار با موثر دانستن آموزشهای همگانی در مورد اقدامات پیشگیرانه قبل از وقوع حادثه گفت : با توجه به اینكه تا كنون آموزش داده شده در سطح وسیع صورت نگرفته شایسته است تا تمام اقشار جامعه بالاخص مدیران و مسئولین ستاد حوادث شهرستان این قبیل آموزشها را ببنیند .
محمد رضا فتاحی در ادامه گفت : نظر به اینكه شهرستان بافق در مسیر و خط زلزله قرار گرفته می بایست نقشه های خطرپذیری شهرستان تهیه گشته و در اختیار ستاد حوادث شهرستان قرار گیرد.
در پایان این دیدار پس از بحث و تبادل نظر سایر اعضا احداث اتاق بحران شهرستان ، احداث فضای سبز بیشتر با وجود املاك وقفی زیاد و استفاده بهینه از فضای سبز در مواقع وقوع حادثه ، تكمیل سالن چند منظوره هلال احمر از جمله مصوبات این نشست بود .
http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=26517_DSC07956.JPG

یزدفردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا